mandag 14. februar 2011

Morsdag

Så stolt på kjøkkenet sitt!
På morsdagen, 13.02.2011 hadde Mamma bestemt at vi skulle feire henne med middag i leiligheten min. Min mor kan ha en liten tendens til å være altomfattende, så i tillegg hadde hun selvfølgelig bestemt middagsønsker. Menyen var som følgende: kyllingfilet innbakt i butterdeig med ost, soppsaus, asparges, løyen sopp og poteter. Jeg er ikke noen kjøkkenvenn i det hele tatt. Det er vanskelig nok å steike baguetter og koke bløtkokte egg samtidig søndagsmorgen. Nå hadde jeg en pappa springende rundt bena mine begeistret fortellende om sin uke, ei søster jeg skulle holde styr på og mat som skulle oppføre seg. Alt dette gjennom lyden av et hissig kjøkken ventilator brøl. Det gikk overaskende bra hvis man ser bort i fra svettetokter, raserianfall og tenners gnissel. Plutselig var maten klar og bordet dekket og røykvarsleren var stille. Kokken ble komplimentert med: "Dette er den beste middagen jeg har spist i hele mitt liv!!" Noe min kjære mor sier hver gang hun får mat hun ikke har laget selv. Så kanskje neste gang jeg skal spare meg all matlagingsangsten og bare steke en Grandis?                                      
Men egentlig var det litt mer armveiving.
          Her er den helrige kvelden:

Fine bordet Pappa dekket.

Takk Mamma, Pappa og Vibeke <3 

2 kommentarer:

  1. Løyen sopp! ;) Hahaha! Tippe du va kjempeflink! Øvelse gjør mester. Og hvis maten va så god som Unni sa, så komme jo du t å bli ein sann mester med litt øvelse! :D

    SvarSlett
  2. Mange takk :) går i kokkeskole hos meg selv, etter Leneprinsipper så kan bli interresante resultater! Ønsker meg et dykk til inn i din rosa kokebok Grete <3

    SvarSlett