lørdag 26. februar 2011

KinoKino


På tampen av fjoråret ble jeg introdusert for KinoKino i Sandnes. Som alltid var jeg sent ute. Polfen ble nesten kastet på plass i en parkeringslomme for å rekke å kjøpe billett. Billetten var akkurat som fra gamledager og rommet med billettbordet var malt helt hvitt. Da visste jeg at dette er en plass jeg kommer til å like. 
Visjonen til KinoKino er:

Det regionale senteret for kunst og film skal være en ledende screeningarena og møteplass for nyskapende kunstformidling.
Gjennom kreativ bruk av teknologi i video, film, elektronisk kunst, animasjon, tegneserier og andre kunstneriske uttrykk skal vi initiere og invitere til nye uttrykks- og formidlingsformer og nye samarbeidskonstellasjoner.
Vi så Menn uten kvinner. Detter er en film av fotograf og samtidskunstner Shirin Nesat. Hun er opprinnelig fra Iran, men lever i eksil i USA og Europa. Hele filmomtalen og mer info om Shirin Nesat finner du her.
Jeg ble så grepet av denne filmen at jeg helt glemte tid, sted og lommebok. Å sitte i en stor flott sal uten noen form for forstyrrende knitrelyder fra diverse snop gir en utrolig god filmopplevelse. Det blir flere besøk på KinoKino, you bet! Liker godt at vi har et tilbud som dette. 


I tillegg har de super god kaffe i kaffeen i foajeen. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar