torsdag 24. februar 2011

Den store styrkekampen!

Min gode kollega og jeg har startet vårt eget 5 min. styrketrenings program. Det er den morsomste, mest effektive? i'm not sure, treningen jeg kan tenke meg. Og 5 min til dagen, det kan jeg få til!
Sånn ser skulderen ut etter å ha løftet 150 kilo,
fine blåmerker hos oss begge!
Vårt høyt utviklede program går ut på å velge en øvelse per dag. I dag var det benpress. Så tar man på så mange vekter man tror man klarer og løfter èn gang. Deretter øker man 5 kilo for hvert løft. I dag begynte vi med 50 kilo på beina og trodde det skulle være tungt. Overraskende benstyrke fikk oss til å øke og øke og øke til det ikke var flere vekter igjen på det forhistoriske apparatet. Dette apparatet er så gammelt at det måtte tre personer til for å finne ut hvordan man høydejusterer skulderputene. Etter masse hodeklø fant vi ut at en person må stå å pumpe opp vektene til riktig høyde for ønsket effekt og den personen som skal ta benpress må utløse en form for håndbrekkmekanisme for å få stor nok bøy i knærne. Logistikk av kropsdeler! Uansett vi kom til 150 kilo og da var det ikke mer vekt igjen!! Hadde vi hatt 5 kilo til skulle vi jammen klart å løfte dem også. We rock!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar