søndag 6. mars 2011

Utfordring: Sushi


Sushi har jeg et elsk/hat forhold til. Det er estetisk vakkert, veldig sunt og hele settingen rundt sushi er hyggelig. Å gå på en sushibar som f.eks Helt Rått og sitte ved transportbåndet, der mange forskjellige og deilige sushiretter snegler seg fristene forbi deg, mens du bare kan velge å vrake i hva du vil tylle i deg, er et stort ønske. Sitte der med gode venner, spisepinner i hendene og mange vakre munnfuller av sunnhet foran deg. Alt ligger altså tilrette for at jeg skal like denne eksotiske retten fra Japan, men det ser ut til at det kan være umulig. Det er nemlig et lite problem. Det smaker fisk! Jeg hater smaken av fisk! Det gjør meg ingenting at det er rått, det er bare det at hver eneste gang jeg tygger i en sushibit er det som om fisken kommer til live i munnen min og alle minnene fra årene som sjåfør av fisk og kveitesnått befengte klær veller friskt opp i minnet. 
Etter tre feilende forsøk er jeg ved å legge tanken om en sushi-spisende Lene på is. Kanskje ikke for alltid, men må nok tenke en haug med positive tanker om fiskesmak før jeg prøver igjen.
Her er to av mine tre forsøk dokumentert.



Sushi på Nattvigs Minde. Skal ha for innsatsen!


Sushi på Mikado. Er ved godt mot og gleder meg
til å smake igjen.

Meeeen, nei boller i kinnene avslører sannheten...

4 kommentarer:

  1. Hihihi Lene! Eg elske fisk, men klare ikje heilt å liga sushi...men den me skampi e goe!!

    Klem te deg på ein mandag;)

    SvarSlett
  2. Jeg likte ikke sushi særlig godt den første gangen jeg smakte det, men nå elsker jeg det. Holder meg til de relative 'trygge' bitene, da. Er ikke superfan av blekksprut og kamskjell og sånn.

    SvarSlett
  3. Jeg har hørt flere som sier at de ikke likte sushi de første gangene, men at det gror litt på en. Er ikke sikke rpå om jeg er en av dem, hehe. Hva er de trygge bitene da? de med bare litt fisk i midten?
    Scampi er ihvertfall kjempe godt hvis de er steikt ;)

    SvarSlett
  4. Jeg elsker sushi <3
    Særlig med laks :D
    Bare 56 dager til ROMA <3

    SvarSlett