mandag 25. april 2011

Man blir født som orginaler, men dør som kopier

Ofte sitter jeg å funderer over hvorfor det er så viktig for mennesker å følge strømmen. Hvorfor må man på død og liv være akkurat som alle andre? Naboen kjøper ny bil, du kjøper en bedre. Søsteren din reiser på Weekend tur til Paris, du reiser på 2 ukers ferie til USA. Kollegaen din går ned 10kg du må gå ned 15kg.  Mange bruker alt for mye penger på dyre merkeklær for å vise tilhørighet, følger motebildet slavisk og sulter seg for å ligne supermodeller som er photoshoped. Jeg mener hva er vitsen i å strebe etter noe du ikke er? Hva med heller å gjøre det du er god på, være deg selv.
Jeg har vokst opp under mantraet: "vi gjør ikke som alle andre" og må innrømme at jeg hatet det der og da. Jeg ville også så fryktelig gjerne ha Buffalosko, Missixty bukse og Adidas genser, men siden vi ikke gjør som alle andre kom ikke dette på tale. Det var grusomt, men på den andre siden ble jeg kreativ av det og sydde heller mine egne klær etter min personlige smak. Etter dette har jeg alltid bare vært meg selv og gått mine egne veier. Det har ikke alltid vært lett, men jeg ønsker ikke å etterligne noen. Vil alle skal få være unike. Etter som årene har gått er jeg faktisk meget fornøyd med å ikke gjøre som alle andre. Har til og med kommet til å like den jeg er som orginal, ikke kopi.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar